مهم ترین شرکت های تولید کننده کیت های آزمایشگاهی و تحقیقاتی به قرار ذیل هستند:


 


1) Life technologies  http://www.lifetechnologies.com


پایه های شرکت لایف تکنولوژیز (Life technologies) که در حال حاضر جزء  برندهای Thermo Fisher Scientific است در سال 1962 در نیویورک بنا نهاده شد. Life technologies به قدرت دانش در بهبود کیفیت زندگی بشر اعتقاد دارد. این شرکت کیت های متعدد و متنوعی تولید می کند که شامل کیت های الایزا، کیت های آنالیز سلولی، کیت های تشخیص و شناسایی میکروب ها، کیت های ژنوتایپینگ و ... می باشند.


2) Cell signaling technology http://www.cellsignal.com


این شرکت در سال 1999 توسط دانشمندان محقق تأسیس شد. مقر این شرکت در ماساچوست است و بیش از 400 کارمند در جهان دارد. سل سیگنالینگ تکنولوژی (Cell Signaling TECHNOLOGY) (CST) در زمینه تحقیقات سیستم بیولوژی کاربردی و بخصوص در ارتباط با سرطان فعالیت دارد. این شرکت انواع کیت های مورد استفاده در بررسی مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی، آسیب به DNA، آپوپتوز و ... را عرضه می کند.


3) SIGMA-ALDRICH  


سیگما و آلدریچ هر یک به صورت جداگانه در سال های 1935 و 1951 به هدف تأمین مواد بیوشیمیائی و شیمیائی در ایالات متحده تأسیس شدند. سال ها این دو شرکت به صورت مستقل رشد کردند؛ سیگما مواد مورد نیاز بیوشیمیست ها و آلدریچ مواد شیمیائی مورد نیاز شیمی دان های آلی را تأمین می کرد. در سال 1975 این دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند. در سال 1989 الحاق فلوکا (Fluka) به این شرکت باعث تقویت و گسترش بیش از پیش این شرکت گردید. سیگما-آلدریچ (SIGMA-ALDRICH) از شرکت های پیش رو در زمینه تحقیقات علوم زیستی است. محصولات بیوشیمیائی و شیمیائی و کیت های این شرکت در تحقیقات علمی و ژنومیک، بیوتکنولوژی، داروسازی و تشخیص بیماری ها بکار می روند. محصولات این ابرشرکت در 35 کشور دنیا عرضه می شوند و بیش از 9000 کارمند در SIGMA-ALDRICH فعالیت دارند.


 


4) QIAGEN  


 


کیان ژن (QIAGEN) در سال 1984 در دوسلدورف آلمان تأسیس شد. این شرکت در زمینه تحقیقات علوم زیستی فعالیت دارد. تولیدات این شرکت در بخش کیت شامل کیت های مختلف مورد استفاده در تحقیقات مولکولی می باشد.  


 


5) Fermentas  


محصولات شرکت فرمنتاس (Fermentas) شامل آنزیم های محدودگر (restriction enzymes)، کیت های تخلیص اسیدهای نوکلئیک (nucleic acid purification kits)، معرف های مورد استفاده در PCR، qPCR و RT و همچنین دامنه وسیعی از سایر مولکول ها و معرف های مورد استفاده در تحقیقات زیست شناسی مولکولی می باشند. کیت های کلونینگ مولکولی (molecular cloning kits)، آنزیم های کلونینگ مولکولی (molecular cloning enzymes)، DNA حامل و فاژی (vector & phage DNA)، نوکلئوتیدها (nucleutides) و ... توسط این شرکت عرضه می شوند.


6) Abcam  


تولیدات شرکت اَب کَم (Abcam) شامل آنتی بادی های اولیه و ثانویه، مواد بیوشیمیائی، پروتئین ها، پپتیدها، ایمونواسی ها و سایر کیت ها می باشند. این شرکت آنتی بادی های منوکلونال خرگوش، موش، رت و هامستر و ... ، آنتی بادی های پلی کلونال خرگوش، جوجه، بز، موش و ... ، آنتی بادی های اولیه کانجوگه، مارکرها و نشانگرهای سلولی، آنتی بادی های فلوسیتومتری، نشانگرهای فلورسانت و ... عرضه می کند. 


7) Biotechrabbit  


محصولات شرکت بایوتک ربیت (Biotechrabbit) از قرار ذیل هستند:


PCR استاندارد (Standard PCR)

آنزیم های مورد استفاده در hot-start PCR و مستر میکس برای PCR دارای حساسیت و اختصاصیت بالا

آنزیم ها و مستر میکس های مورد استفاده در PCR برای توالی های بلند و غنی از GC

آنزیم های مورد استفاده برای PCR رونویسی معکوس و RT-PCR تک مرحله ای

PCR مستقیم نمونه های خون و خاک بدون نیاز به تخلیص DNA الگو

انواع نوکلئوتیدها در مخلوط های dNTP با خلوص HPLC بیش از 99%

تشخیص فلورسانس رنگ های درج شده براساس qPCR

تشخیص ژن یا پروب های اختصاصی توالی براساس qPCR

qPCR از الگوهای RNA

جداسازی RNA از منابع مختلف

جداسازی DNA از منابع مختلف

جداسازی RNA و DNA ویروسی

نردبان DNA (DNA ladder) پایدار در دمای اتاق

DNA پلی مرازها و RNA پلی مرازهای دارای کیفیت بالا

لیگاز

مهارکننده های مؤثر پلی مرازها و RNase ها

رزین های Ni و IMAC برای تخلیص پروتئین His-tag انعطاف پذیر

رزین آگارز 40 با کیفیت بالا برای IEX (Ion exchange chromatography)

محیط های کروماتوگرافی اندازه ای (Size exclusion chromatography)

 


8) Roche  


رُش (Roche) شرکتی سوئیسی است که در بخش های مختلف دارویی، تشخیصی و تحقیقاتی فعالیت دارد. مقر این شرکت در بازل است. محصولات این شرکت در بخش دستگاه های تحقیقاتی شامل شمارشگر سلول، سیستم های تعیین توالی ژنوم، light-cycler ها وابزارهای مربوط به آماده سازی اتوماتیک نمونه برای تخلیص اسیدهای نوکلئیک می باشد.


9) BIO-RAD  


شرکت آزمایشگاه های بایو رَد (BIO-RAD) در سال 1952 در برکلی کالیفرنیا تأسیس شد. این شرکت در ابتدا در تولید مواد شیمیائی خاص مورد استفاده در بیوشیمی و داروسازی فعالیت داشت. در حال حاضر BIO-RAD در زمینه تحقیقات علوم زیستی، پزشکی، شیمی آنالایتیک و سایر بازارها با محصولات و سیستم های مورد استفاده برای تفکیک مواد شیمیائی و زیستی پیچیده و شناسایی، آنالیز و تخلیص اجزاء آنها فعالیت دارد. مقر BIO-RAD در هرکولز کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت دفاتری در سراسر جهان و بیش از 7750 پرسنل دارد.   


 


10) Promega  


شرکت آمریکائی پرومگا (Promega) تولید کننده آنزیم و سایر محصولات مورد استفاده در تحقیقات بیوتکنولوژی و زیست شناسی مولکولی می باشد. فعالیت های این شرکت در زمینه های ژنومیکس، آنالیز و بیان پروتئین، آنالیز سلولی، کشف دارو و شناسایی ژنتیکی می باشند.


 


11) New England BioLabs  


شرکت نیوانگلند بیولبز (New England BioLabs) در اواسط دهه 1970 توسط گروهی از محققین تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر از گروه های تجاری پیش رو در کشف، توسعه و تجاری سازی آنزیم های نوترکیب و بومی در تحقیقات ژنومیک می باشد.


گردآورنده👤:محمدحسین جعفری